3 Temmuz 2007 Salı

Zeytinyağlı Fasulye

Yaz geldiğinde taze fasulye yapmasını çok severim.Hem çok kolaydır hem de çok lezzetli.Sık sık yaparım taze fasulyeyi.Size tarifini vermek istiyorum:

Malzemeler:

1 kg. taze fasulye
3-4 adet kabuları soyulmuş domates
2 adet kuru soğan
2 yk salça
zeytinyağı,tuz

Yapılışı:Ben önce fasulyenin kenarlarını aldıktan sonra yıkayıp ortadan ikiye bölüp inceltiyorum.Bu şekilde hem daha çabuk pişiyor hem de daha lezzetli oluyor.İnceltilmiş fasulyeyi tencereye aldıktan sonra üstüne önce küp küp doğranmış soğanları daha sonra da domatesleri koyup üzerine üç dört kaşık zeytinyağı gezdiriyorum ve salçasını ekliyorum.İki bardakta su gezdiriyorum üstüne.Ve kapağını kapatıp önce hızlı ateşte sonra kısık ateşte bir yarım saat kadar pişiriyorum.Fasulyeler piştiğinde zeytinyağlı fasulyemiz yenmeye hazırdır.

Hiç yorum yok: