17 Şubat 2008 Pazar

Portakal Reçeli

İstanbul'da kar var.İki gündür çok güzel bir şekilde yağıyor.Nihayet uzun süreli görebildik karı.Kar yağarken ben de evde boş durmayıp sürekli bir şeyler deniyorum.Bu aralar portakaldan değişik değişik şeyler yapmak geliyor içimden.Çok sevdiğim bir meyve.Meyvelerle aram yoktur halbuki.Önce portakallı kek denemelerim,sonra portakal reçeli.Portakallı keki bir ara bayağı abartıp nerdeyse üç günde bir yapar olmuştum.Şimdi de portakal reçeli yaptım.Ne zamandır aklımdaydı.Eski iş yerimden Zeliha abla yapardı.Çok güzel olurdu.Bala benzerdi tadı.O iş yerimizdeki kahvaltılarımızı unutamam.Zeliha abla güzel güzel kahvaltılar hazırlardı bize.Dün de portakal ağacı sitesindeki tarifle yaptım reçelimi.Çok güzel oldu.Kıvamını tutturamam diye korkuyordum.Yaz'ın çilek reçeli denemiştim.Sanırım çok kaynatmışım sert bir kıvamı olmuştu.Şimdi artık öğrendim kıvamını tutturmayı.Portakal reçelimin kıvamıda tadı da çok güzel oldu.Çok sevindim istediğim sonucu elde ettiğime.Şimdi bittiğinde tekrar yapacağım.Nasıl olsa öğrendim.
Bu soğuk kış gününde portakal reçeliyle birlikte tavuk suyuna şehriyeli çorba ve peynirli makarna da güzel oldu.Cam kenarında oturup çorba içmeli ve yağan karı seyredip güzel hayaller kurmalı:)

2 yorum:

reality dedi ki...

İÇKİYE BENZER BİRŞEY

İçkiye benzer bir şey var bu havalarda
Kötü ediyor insanı, kötü…
Hele bir de hasretlik oldu mu serde
Sevdiğin başka yerde
Sen başka yerde;
Dertli ediyor insanı, dertli.
İçkiye benzer bir şey var bu havalarda
Sarhoş ediyor insanı, sarhoş…

Orhan Veli Kanık

Zeynep dedi ki...

Sevgili Sunny,Orhan Veli şiirleri nasıl da iyi geliyor insana.Bu havalarda insanı alıp götürüyor.Teşekkür ederim.
Sevgilerimle