25 Şubat 2008 Pazartesi

Dünya Öykü Günü

14 Şubat Dünya Öykü Günü idi.Biraz gecikmeli de olsa ben de kendimce kutlamak istedim.
Öykülerle aram hep iyi olmuştur.Çok severek okumuşumdur öyküleri.Adam Öykü vardı bir aralar.Heyecanla alıp okurdum.Adam Öykü'nün eski sayılarından,çok sevdiğim bir öyküden bölümler yazmak istiyorum-geç de olsa-.

KUŞ SESİ MEYHANESİ
...
"Ne konur salataya?Domates,biber,salatalık,soğan,maydanoz,istenirse üstüne peynir rendelersin.Salataya koyacağın bu malzemeleri ayrı ayrı kaplara koyacaksın ilkin.Hepsini bir araya getirmeyeceksin.Sebzeler de insanlar gibi kargaşadan,karmaşıklıktan hoşlanmazlar.Hele hele,dallarından koparılmış ve bir hüzün içine düşmüş bu sebzeleri bir araya getiriverirsen,onların hüzünlerine saygısızlık etmiş olursun.Bunun için her birini ayrı ayrı kaplara koyacaksın.Bir süre o kapta bekleteceksin onları...Her biri yeni yerine alışacak.Daha doğrusu senin sıcak yürekli bir insan olduğunu anlayacak ve senden ürkmeyecekler.Ürkerlerse ne olur?Çok şey olur.İçlerine kapanırlar ve tatlarını dışarıya vermezler.Yapptığın şey de salataya benzemez."
...
"o kaplarda on beş,yirmi dakika durmalı sebzeler.Bırakın kendilerine gelsinler.Sonra her birini musluk altında yavaş yavaş yıkamaya başlayın.Ama öyle harala gürele değil.Sevdiğinizin başı ağrırsa ne yaparsınız?Yavaş yavaş ovarsınız onun başını.Acıtmadan,incitmeden "öf"dedirtmeden.Parmaklarınıza sevginizi koya koya.Yüreğinizin tüm sıcaklığını duyura duyura.İşte öyle yıkayacaksınız onları da.Onları öyle yıkarken hepsi sevilip okşanıyormuş gibi bir duygu edinmeliler.Yıkadıklarınız ayrı ayrı kaplara koyacaksınız.Yıkanmak zindeleştirir onları.Şu Ege sıcağında bedeninize soğuk su değse nasıl ürperir,dirilir,memnun olursanız onlar da aynen size benzer bir diriliğe kavuşurlar.Üç beş dakika sonra suları süzülür."
...
DİNÇER SEZGİN

5 yorum:

Tijen dedi ki...

Keşke hepimiz öyküler yazsak, öyküler okusak, dinlesek, anlatsak...

Zeynep dedi ki...

Doğru söylüyorsun Tijen.Keşke öykülere hep zaman ayırabilsek,ne güzel olurdu.

reality dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
aslı dedi ki...

canım arkadaşım okudum yeni tariflerini,şiirlerini,eklediğin güzel hikayeleri sen hep mutlu ol emi öpüyorum seni çok hemde sevgiyle kal

Zeynep dedi ki...

Canım Aslıcığım, teşekkür ederim.Sesini duyduğuma çok sevindim.Sen de hep mutlu ol ve de özletme kendini.Çok çok öptüm yanaklarından.
Sevgilerimle