2 Şubat 2008 Cumartesi

Kabakçı Amca


Kış geldi de geçiyor.İstanbul'a beklediğimiz kar bir türlü gelmedi.Hafif hafif yağdı durdu,ara ara.Bu gidişle karı görmeden kış mevsimini geçireceğiz.
Kış geldiğinde en sevindiğim şeylerden birisi balkabağının çıkmasıdır.Büyük bir heyecan ve mutlulukla alıp yaparım.
Küçükken hiç sevmezdim kabak tatlısını.Tadı nedense kötü gelirdi.Fakat büyüdükçe -yemek ve tatlı yapmanın keyfine vardıkça- kabak tatlısını da sever oldum.Ve vazgeçemediğim tatlılardan birisi oldu.
Kabak tatlısını sevmeme vesile olan nedenlerden birisi,bulunduğumuz yerdeki Kabakçı Amca.Yaz geldiğinde türlü türlü yaz meyvesi;kış geldiğindeyse portakal,mandalina ve kabak satar.Küçük,eski bir arabası vardır.Arabanın arkası tamamen meyvelerle ve kabakla doludur.Yaz kış aynı yerdedir.Yeri hiç değişmez.
Günün birinde ben kabak tatlısını denemeye karar verdiğimde Kabakçı Amcaya gidip kabak aldım ve nasıl yapılacağına dair tarif.Çünkü nasıl yapılacağını bilmiyordum.Bana bir buçuk kilo kabağa yaklaşık bir kilo şeker ve de yarım çay bardağı su koyarak kısık ateşte pişirmemi söyledi.Ben de sürekli aynı oranda kabak ve şeker kullanarak yapıyorum tatlımı.Ve çok beğeniliyor.Her geçen zaman içerisinde daha da güzel oluyor.Ben tam bir kabak tatlısı ustası oldum.Tabi Kabakçı Amca sayesinde.Kış geldiğinde en geç iki haftada bir yaparım tatlımı.Üzerine de ceviz gezdirdiğimde harika bir tat olur:)

4 yorum:

reality dedi ki...

Sevgili Zeynep,

Portakallı kekten sonra şimdi de
kabak tatlısı..anlaşılan epey bi
kilo alacağım :)
Neyse,Ankara'nın puslu soğuk havası
ve spor,biraz zor da olsa değer bu
güzel tatlılara..Ellerine sağlık.
Nescayfede rica etsem yanına,tşkler
borçlar ve boş tabaklar birikti,
ben de hazır ankara lokumu gönderiyorum.Kabul et ltf..

İyi ve neşeli bir hafta geçirmeni
dilerim,Sevgilerimle

Zeynep dedi ki...

Sevgili Sunny hiç sorma benim de başım belada bu tatlılar,kekler yüzünden:)Kendime engel olamıyorum.Yapmaktan ve yemekten alıkoyamıyorum bir türlü.Aman sen de dikkat et:)Çünkü epey bir kilo aldım ben de.Neyse ki spor kurtarıyor bizi.
Beğendiğine sevindim,afiyet olsun.Nescayfede gönderiyorum sana:)Ankara lokumunu da seve seve kabul ediyorum.Çok teşekkürler.
Ben de iyi ve güzel bir hafta geçirmeni diliyorum.
Sevgilerimle

Tijen dedi ki...

Zeynep'ciğim,
Kabak tatlısını ben de çok severim ama yaptığımda dayanamıyor çok yiyorum. Yapmamak daha iyi...

Zeynep dedi ki...

Haklısın Tijen.İnsan yapınca yemekten alıkoyamıyor kendini.Ben de nasıl engelleyeceğim kendimi bilemiyorum.Kabak tatlısı sayesinde epey kilo aldım:)
Sevgilerimle