11 Şubat 2008 Pazartesi

Ada(Dünyayı Güzellik Kurtaracak)

Bir kıyıdan baktım dünyaya
Ellerimde tuz avucumda sedef
Bir mavilik bir açıklık
Özgürlük hasreti
Yüreğime vuruyor
Nerede nerede insanlar

Dünyayı güzellik kurtaracak
Bir insanı sevmekle başlayacak her şey

O üzüntü birden gelir
Yağmurlu havalarda
Yeniden kurarım dünyayı ben
Kederlerle
Kimseler aşık değil mi bu şehirde

Dünyayı güzellik kurtaracak
Bir insanı sevmekle başlayacak her şey

Hava martılar ışıklıı şehir
Sarhoş ediyor beni yosun kokusu
Hilesiz kucaklamak istiyorum
Dünyayı şehri ve seni

Dünyayı güzellik kurtaracak
Bir insanı sevmekle başlayacak her şey

Zülfü Livaneli

7 yorum:

Tijen dedi ki...

Bu kekçilik işi pek fena Pınar, ne olacak halimiz?

Zeynep dedi ki...

Doğru söylüyorsun Tijen:)

reality dedi ki...

Ne güzel bir şiir Pınar,pardon
Zeynep:)Yaşlılık işte..
Hani benim portakallı kekim..

Herşey iyi gidiyo,di mi?

Sevgiyle kal.

(yakında bi şiiim gelecek,ona yorum
bekleyeceğim,ama en katısından)

reality dedi ki...

şiirimi eleştireceksin.

ok mi?

reality dedi ki...

THE SONG OF THE WATER CARRIER


I carry water with a donkey before me.
Git, my monkey, git.
I add life to the life of a thousand persons every day.
Git, my monkey, git.

Two cans on one side
Two cans on the other,
Wobbling, wobbling.
I add life to the life of a thousand every day.
Git, my monkey, git.

My only possessions in this world:
My wife, my donkey, my son.
Git, my monkey, git.
May God give you a long life.
What can I do without you?
Git, my monkey, git.

It carries water; it becomes butter, honey,
To my wife milk,
The muddy water - it refreshes all.
One hundred houses every day, one thousand heads.
Git, my monkey, git.
It finds life
It finds health
It finds abundance.

orhan veli

Zeynep dedi ki...

Teşekkür ederim,Sunny.Sevindim beğendiğine.Portakallı kek-çok yakında-tekrar yapacağım,söz:)Herşey yolunda fena değil.Hayat işte her gün yeni şeyler yaşatıyor insana.Umarım seninde iyidir.
Şiirini sabırsızlıkla bekliyorum.Söz en katısından eleştireceğim.Eminim çok güzeldir.
Orhan Veli şiiri için çok teşekkürler.Çok sevindim.
Sevgilerimle

azra dedi ki...

bilirim bu şiiri ve bendeki bıraktığı o derin izleri.sevgilerle..