28 Mayıs 2018 Pazartesi

Bize Kalsa Böyle Geçerdi Akşamlar

...
İnsanın gizi yarasından doğuyor, ondan kök alıyor. Yara acıtıyor, kanıyor, hatta bazen baş edilemez oluyor. Yaraya göğüs gerenin göğsü yırtılıyor. Dayanamayan ise lanetleniyor. Çünkü bu yaralar, dostum, insanlarca doğru kabul edilenlere ters düşüyor, kabul etmiyor doğruları, uymuyor kurallara. Kurallar var; iyi insan olmanın kuralları, doğru davranmanın kuralları var. Yaralar kural tanımıyor oysa. Delilik, işte bu kural tanımazlıktan çıkıyor. Yarasını gizlemeyen, örtmeyen, onu yaşamak isteyenlere deli deniyor. İyi saklayabilense akıllı oluyor bu dünyada. Oysa delilik herkesin içinde, herkesin beyninde var bir kesik.
...

Bize Kalsa Böyle Geçerdi Akşamlar- Serhan Ergin

Sigarayı bırakamadım, tekrar başladım.
Mevsimler hızla gelip geçiyor. Havalar ısınmaya başladı. Benim mevsimimse sonbahar, kış. Daha iyi hissettim kendimi hep soğuk havalar da. Sonbahar'ın kederli ve hatıraları tazeleyen yanı daha iyi geldi bana. Kış mevsiminde ise karın yağışını hep özlemle bekledim.
"Bize Kalsa Böyle Geçerdi Akşamlar" da aşk ve dostluk dile geliyor. Akıcı, sade ve naif bir kitap. Hissettirdikleri güzeldi.

Hiç yorum yok: