29 Ağustos 2016 Pazartesi

Azgın Mevsimler

...
Senden kalmanı istemiyorum ya da seni buna zorlamıyorum. Geminin kalkmasına daha beş-altı saat var, ondan önce kararını verebilirsin. Kalmak zorunda değilsin. Parayı paylaştırırım tabii. Bunun için üzgünüm. Kalmak istediğinden emin değilsen kalmanı istemem. Ama sanırım ben kalacağım. Hayatımın yarısı geçti, yarısından fazlası. Belki de yıllardır başıma gelen gerçekten olağanüstü tek şey, tek şey sana aşık olmaktı. Yıllardır olan gerçekten olağanüstü tek şey bu.
...

Azgın Mevsimler- Raymond Carver

Yıllar önce sevdiğim bir arkadaşımın vesilesiyle tanışmıştım Raymond Carver ile; "Aşktan Söz Ettiğimizde Sözünü Ettiklerimiz". Sıradan hayatları yalın, akıcı bir dille anlatışını sevmiştim. "Azgın Mevsimler" de de yine aynı yalınlık hakim. Zaman zaman mevsimlere zaman zaman da doğaya ve birbirimize sığınırız.

Hiç yorum yok: