31 Aralık 2008 Çarşamba

Hasan Amca


Yeni yıla çok az bir zaman kala ben de dört beş yıl kadar önce yazdığım bir öykümü paylaşarak 2008'i bitirmek istedim.Çok sevdiğim bir arkadaşım düzenlemeler yapmıştı,hatta bir resim oluşturmuştu.O resmi de eklemek istedim.Uzun zamandır görüşmüyoruz,kulakları çınlasın.

Yeni yıl hepimize sağlık,mutluluk ve başarı dolu günler getirsin.


HASAN AMCA

Artık gör birini dedi Hasan Amca,gör.

-Gör kızım birini gör
-Yok Hasan Amca ne yapıcam birini görüp de.Ne gerek var.İyi kötü çalışıyorum.Kendi paramı kazanıyorum.Rahatım böyle.
-Olur mu hiç öyle şey.İnsan tek başına yapar mı?Parasına puluna bakma.Göreceğin adam fakir olsun.Paralı adamlardan hayır gelmez.Gözleri dışarda olur.
-Tamam amca seni mi kırıcam.Sen yeter ki iste.
-Sözüm kulağına küpe olsun Sen fakir bir adamı gör.


Hasan Amca ile her sabah durakta karşılaşırdık.Sabah altı buçuk otobüsüne on dakika kala ikimizde durakta olurduk.Altmışına merdiven dayamıştı.Bir ayağı aksayarak yürüyordu.Ama hala dinç ve coşkuluydu.Hasan Amca güne mutlu ve esprili başlamamı sağlıyordu,o güzel sohbetiyle.

Hasan Amca Ağrı'lıydı.Yıllar öncesinden buraya çalışmaya gelmiş.Burada belli bir süre çalıştıktan sonra köyüne gidip sevdiği kızla evlenmiş.Onu da buraya getirerek çoluk çocuğa karışmışlar.Yıllardır değişik işlerde çalışmış.Son birkaç yıldır ayakkabı boyacılığında karar kılmış.Sabahın dördünde kalkar,namazını kılar,çayını demleyip kahvaltısını yaparmış.Hanımı uyandırmaya kıyamazmış.

Her sabah karşımda çok sevdiğim bir dostum varmış duygusuna kapılıyorum.Onunla kaşılıklı duygularımızı,yaşadıklarımızı paylaşıyoruz.Birbirimizle ilgili her şeyi biliyoruz.Benim yaşıma takmış durumda.Bana;”otuzuna gelmişssin artık gör birini kızım”diyor.Ben onun sözlerine espiriyle karşılık verdikçe o daha da diretiyor.Zaten zamanım geçmiş,daha da geçirmemeliymişim zamanımı.Sonra çok üzülürmüşüm,öyle söylüyor Hasan Amcam.


Birkaç ayı bulan durak muhabbetlerimiz benim işten ayrılmamla son buluyor.İşssiz kaldığıma değilde Hasan Amcayla sohbetlerimizin bitmesine üzülüyorum.Ne adresini ne çalıştığı yeri biliyorum.

Bakarsın bir gün yine durakta karşılaşıp o güzel sohbetlerimize devam ederiz Hasan Amcam,ne dersin?

5 yorum:

Tijen dedi ki...

Zeynep'ciğim,
Yüreğinin güzelliğince dostluklar ve sevinçler çalsın kapını!

canomnas dedi ki...

Kalemine, yüregine saglik Zeynep..
Simsicak, bir öykü..

filiz

Zeynep dedi ki...

Canım Tijen çok teşekkür ederim.Umarım hepimizin,tüm sevdiklerimizin gönlünce güzellikler,dostluklar,sevinçler çalar kapısını.

Filiz'ciğim canım benim çok teşekkür ederim.

Tijen dedi ki...

Zeynep'ciğim,
Paylaştığın fırın bilgisi için de çok teşekkürler.

Zeynep dedi ki...

İşe yaradıysa ne mutlu,Tijen.