17 Ekim 2008 Cuma

Annemin Sütlacı

Annelerin yaptığı yemekler hep lezzetldir.
Benim annem de çok güzel yemekler yapardı.Yaptığı güzel tatlardan birisi sütlaçtı.Annemin sütlacının tadı bir başkaydı.Biz küçüktük.O zamanlar sütçümüz vardı.Annem her seferinde beşer kilo süt alırdı.Bu sütten çoğu zaman yoğurt yapar,geri kalanını bizlere içirirdi.Birkaç haftada bir de, aldığı bu sütten sütlaç yapardı.Ne güzeldi,ne lezzetliydi.Kardeşlerimle hafif tutan dibini kazımayı ne severdik.Şimdi biz büyüdük.Birçok şey değişti.Ben ne kadar annemin sütlacı gibi yapmaya çalışsamda biliyorum ki o tadı yakalamam mümkün değil.Annem hep göz kararı yapardı.Ben de göz kararı yapmaya çalışıyorum.Genelde iki kiloya yakın süt,bir bardağa yakın pirinç ve iki bardak şekerle su kullanarak yapıyorum.Bir de piştikten sonra bir paket vanilya ekliyorum.Üzerine de tarçın serpiyorum.

3 yorum:

pecete dedi ki...

Sanırım artık eski annelerin yemekleri olmuyor. Köfte, köfte gibi değil... Pilav ise hiç olmuyor. Annem " Bazı şeylerin tadı değişti" dedi. Yani süt o süt değilmiş. Haklıdır belki de... Sevgiler...

Tijen dedi ki...

Zeynep'ciğim,
Ben de sütlacı çok özlediğimi farkedip yaptım geçen gün. Doyamadım bir türlü. İlk defa bir şey denedim ve bayıldım. Elimde organik badem esansı vardı, ondan ekledim azıcık, o ne aroma, harika oldu!

Zeynep dedi ki...

Çok haklısın Ayşem o eski tatları bulmak,yakalamak,hissetmek o kadar zor ki.Sanırım yalnızca anılarımızla birlikte hatırlayabileceğiz.

Ne güzel Tijen,çok sevindim.Ben de zaman zaman o kadar özlerim ki sütlacı.Badem esansı,harika.Bakayım ben de bulabilirsem bir daha ki sefere ekleyeyim.Ellerine sağlık

Sevgilerimle