17 Eylül 2007 Pazartesi

Bir Aşk Yaşamak Alanya'da...(1)

Bir aşk yaşamak isterdim Alanya'da!...
Aşklar yaratan,aşklar doğuran,aşklar yaşatan yerler vardır.Görmesek de bilmesek de düşleriz.Geçmiş anılarımızda kalsın isteriz.Olmaz!İçimizde kalır bu özlem.
Ben Alanya'yı görmedim.Resimler,filmler de bir şey yapmaz.Şöyle bir araba penceresinden seyretmek de!Pek çok kent gezdim,otomobil,otobüs camlarına yansıyan görüntüleriydi.Oysa bir kenti tanımak ancak ayaklarla olur,gözlerle değil!Adım adım yürünecek ,yokuşlara tırmanılacak,anıtların merdivenlerinden çıkılacak,kıyılarında yüzülecek,meyhanelerinde rakının tadına varılacak...
Elbet aşklar da yaşanacak!yaşanması düşünülecek,hiç olmazsa!Çocukluğumdan beri birtakım kentleri hayal etmişimdir.Paris'leri,San Francisco'ları,Venedik'leri,Tokyo'ları...Çoğunda yaşadım,yaşamak bir kaç gün oralarda kalmaksa...Ne zaman ki,bir yörede bir duygu seli beni alıp götürdü,ne zaman ki bir rüzgar esip geçti,o yöre,o köy,o kent dipdiri kaldı belleğimde...
Bana ayıp geliyor kimi yerleri görmedim,gezmedim,tanımadım demek!...Güzellikleri beni çağırdığı halde...Uzun süre Bodrum'du,sonra gördüm,etkilemedi.Değilmiş düşlerimdeki gibi!..Marmaris biraz daha başka,o da zamanla çirkinleşti.Antalya'ya gittim geçen yıl.Koca apartmanlar dolmuş her yere.Nerde benim ilk kez gördüğüm 1957 Antalya'sı,parkı,sokakları,insanları...
OKTAY AKBAL

2 yorum:

aslı dedi ki...

canım arkadaşım umarım sende günün birinde herhangi bir şehirde yaşarsın dilediğin gibi bir aşkı.Herhangi bir şehir diyorum,çünkü yaşadığın aşkla anlam kazanacak şehir,yoksa dünyanın en güzel yeride olsa sadece gezmekle, görmekle kalırsın ama YAŞAMAZSIN.

Zeynep dedi ki...

Aslıcığım haklısın.yaşadığın aşkla anlam kazanıyor şehir.
Çok sevdiğim bir yazar olan Oktay Akbal'ın bu hikayesini yazmak istedim.Fakat daha devamı var onu da en kısa zamanda yazacağım.
Çok teşekkürler aslıcım.