19 Eylül 2007 Çarşamba

Bir Aşk Yaşamak Alanya'da... (2)

Serik'e kadar gitmiştik.Bir köy düğünü vardı.Ama ağırlık politikadaydı.Politikacılarla çevriliydim.Hiçbir tad almadım o birkaç günlük çalışmada.Sonra bir daha film festivalinde,sonra bir daha ödül töreninde...Uzanmak biraz ötelere,Alanya'ya,olmadı.
Şiirlerdir,öykülerdir bir yöreyi anlamlandıran,ölmezleştiren.Belki yoktur gerçekte o şiirin verdiği güzellik,ama hayal edilir,var sayılır.Alanya yazın dünyasında yer etmezse yaşamış sayılmaz!Nerde şairleri,öykücüleri?Varsa da, gizlenmişler...Bir yere gittiğimde aradığım onlardır.Kendileri olmasa da,yapıtlarıdır.Gözle görmek yetmez tanımaya.İnsanıyla,gerçeğiyle,tarihi,coğrafyasıyle değil,şiirlerdeki,öykülerdeki büyüsüyle...
Yalnız adı bile etkileyici,Alanya,Alaiye?..Portakalıyla anımsanan bir ad!Yalnız güzelliğyle,tarihiyle değil,yazınıyla anımsanmalı derim ben.Biliyorum Alanya düşü bende daha çok yaşayacak.Görmek istemeden,görmeden.Ya,gidip görünce bir kırıklığa düşersem?Hep yanılgılar beni bekler.Yine de hayalleri gerçek kılmalı,kaçmamalı,korkmamalı,düş yitmesinden.Hangi yaşta olursan ol varsaydığın güzellikleri görmezlikten gelme!Böyle deriz de yerimizden kalkmak zor gelir.Hele kimi yaşların üstündeyseniz,kendinizi yaşlı yorgun duyuyorsanız,sanıyorsanız...Görmek mi yoksa bir kitaba dalıp,bir sigara yakıp Alanya'ları düşlemek mi daha iyi?
İnsan görmeden de severmiş!Goethe ne der:"Ben seni seviyorsam,senden buna ne?"Ben Alanya'yı adıyla sevmişimdir.Görsem aynı duygu kalır mı?
Varsın bensiz yaşasın Alanya!Ama şiirleri,öyküleri,romanları olsun.Güzellikleri,güzel insanları yazarlar ölümsüzleştirir.Dahası güzellik verir onlara.Geçmişten geleceğe bir masal gibi yaşatır.Kuşaklar değişsede...
Bir aşk yaşamak!..Ne zaman?Şöyle kırk yıl öncede olsaydım!Yitip gitmiş bir zamanda!..Yaşanmamış,hiç yaşanmayacak!..Ama Alanya'lar,hep yaşayacak.
OKTAY AKBAL

Hiç yorum yok: