8 Haziran 2007 Cuma

Zeynep'in Sirkeli Yoğurtlu Çorbası

Bu çorbayı kızkardeşim Filiz'den öğrendim.Çok güzel bir çorba.Bu çorbayı büyük bir keyifle yapıyorum.Evdekilerde çok beğeniyor.Sizlere tarifini vereyim.Ayrıca Filizciğime de çok teşekkür ediyorum.

Malzemeler:
2-3 adet but
1 adet soğan
2-3 diş sarmısak
1 kase dolusu yoğurt
3-4 yemek kaşığı un
7-8 bardak kaynamış su
sirke,nane

Yapılışı:Soğan ince ince kıyılarak sarmısakla birlikte bir kaç kaşık yağda iyice öldürülür.Sonra tavuk butlarını koyarak biraz hep birlikte çevirdikten sonra kaynamış su ilave edilir.Tavuklar pişip iyice kaynadıktan sonra başka bir kapta yoğurt un ve bir bardak su güzelce çırpılır ve kaynayan çorbaya eklenir.Bir beş dakika kaynatılır. Köpüklenirse köpüğü alınır.Altını kapattıktan sonra tuzu eklenir.Çorbayı kaselere alıp istenirse sirke dökülür.Ben özellikle sirke ekliyorum.Çok daha lezzetli oluyor.Ayrıca haşlanmış tavuk butlarını didikleyip içine ekleyebilirsiniz çorbanın.Hepinize afiyet olsun.

Hiç yorum yok: